Při našem putování Ukrajinou jsme měli jeden den na Kyjev. Ten den jsme si užili skutečně naplno. Kyjev nás velmi překvapil. Je to čisté příjemné město plné památek.

Jaký byl náš program na zhruba 12 hodin v Kyjevě?

Kyjev za jeden den

Jeden den na Kyjev jsme měli po předchozí návštěvě Černobylu. Večer jsme pak odjížděli nočním vlakem na Zakarpatskou Ukrajinu.

Ubytováni jsme byli v hotelu Gonchar. Jedná se o příjemný hotel za rozumné peníze, který je umístěný0 ve skvělé lokalitě.

Náš itinerář na jeden den v Londýně

• Hned po ránu jsme se prošli v okolí Hotelu. Jedná se o krásnou čtvrť, která evokuje svou atmosférou Karlovy Vary. V této lokalitě je mnoho trendy kaváren.
  • Příjemnou procházkou jsme došli ke kostelu svatého Ondřeje. Kostel se opravuje, ale je otevřena vyhlídková terasa, která rozhodně stojí za to. Protože bylo nedělní ráno, probíhala bohoslužba, která byla, vzhledem k opravě, na schodech před kostelem. U vedlejšího muzea probíhala ještě jedna bohoslužba. Byla v parku, v kruhu a staroslovanská. Bylo zajímavé vidět rozdílný přistup. Pravoslavný byl postaven na principu „přicházím k bohu“, staroslovanský „bůh je v nás“.
  • Okolo ministerstva zahraničí a sympatického kostelu svatého Michala jsem došli na známé náměstí nezávislosti. – Maidan. Náměstí je takové specifické. Vlastně ani není moc hezké, ale přitom má svou, velmi silnou, atmosféru. Pod celým náměstím je jeden obrovský nákupák Globus. Velkou výhodou je, že ve stáncích na náměstí jsou velice příznivé ceny. Sendvič v přepočtu za 30 Kč, káva za 15 Kč. Velmi příjemně jsme tam poseděli a dali si lehký oběd.
  • Metrem jsme se přesunuli do stanice Dnipro. Odtud jsme šli na jednu z dominant Kyjeva – Kyjevskopečerská lavra. Zajímavé je, že dolní část, která je zdarma je z mého pohledu daleko hezčí a má silnější atmosféru než horní placená. Určitě stojí za to natočit se posvátnou vodu, která je v dolní části. Stejně se jít podívat do katakomb, kde jsou pohřbeni mniši a lidé tam líbají jejich rakve.
  • Po několika hodinách v Lavre jsme pokračovali na další symbol Kyjeva, který se nachází nedaleko. Muzeum vlasti. V okolí je vystavena spousta vojenské techniky nejen z druhé světové války, pomník je skutečně dominantní. Atmosféra nedělního pozdního odpoledne byla velmi příjemná. To místo se nám líbilo.
  • Maršrutkou jsme od monumentu dojeli ke stanici metra Arsenal, což má být mimochodem nejhlubší stanice metra na světe – 105 metrů. Metrem jsme jeli do stanice Teatralna a šli ke zlaté bráně – Zoloti vorota, kde si dali v příjemné gruzínské restauraci večeři.
  • Okolo chrámu svaté Sophie jsme šli promenádou Peizazhna Alley a starými dřevěnými schody (které jsou však čerstvě zrekonstruované) zpět do hotelu. Piezazhna Alley rozhodně doporučuji. V okolí jsou parky s různými sochami. Obzvláště večer tam chodí na procházku mnoho Kyjevanů.
  • Z hotelu jsme již je Uberem odjeli na nádraží, kde nastoupili na noční vlak směr Zakarpatská Ukrajina.

Co bychom udělali v Kyjevě jinak?

Na Kyjev si dokáži představit dva dny. Ale i takto jsme byli spokojení a myslím, že jsme viděli to hlavní. Z itineráře bychom nic nevyřadili. Jednotlivé věci na sebe příjemně navazovali. Sice jsme na Kyjev měli jen jeden den, ale i tak jsme si Kyjev užili.