Alpy léto 2010

Se synem na výletě

Navštívili jsme letní Alpy. S přáteli jsme byli ubytování v překrásném apartmánu nad Zell am See. Podnikaly jsme vyjížďky na kole i pěšky. To všechno s půl ročním synem.
Najezdili jsme několik desítek náročných i pohodových kilometrů na kole, navšítivili Gross Glockner a samozřejmě si užili mnoho srandy a zábavy.

Velice aktivní a přitom pohodová dovolená.

Sobota 26.6. – Zell am See

• Přijeli jsme do Zell am See okolo 13.hod
  • Po ubytování jsme zajeli do městečka, kde se pořádal mimo jiné beach volejbalový turnaj
  • Jirka s Hankou přijeli až okolo 22. hod a Michal se Zuzkou a s malým Tobýkem někdy nad ránem

Neděle 27.6. – na kolech okolo Zell am See

• Všichni společně jsme vyrazili na výlet okolo jezera
  • Celkem jsme ujeli 42 km s poměrně lehkým profilem, ale i tak se malý v sedačce proveze. Odkaz na trasu zde
  • Michal musel jet večer na otočku do Prahy, protože staví dům a měli s tím nějaké problémy, které vyžadovali Michalovu osobní účast

Pondělí 28.6. – Bad Gastain

• Autem jsme dojeli do Bad Gastein a lanovkou nahoru do 2.000m, kde jsme udělali zhruba 10 km okruh
  • Odpoledne jsme šli do velkého akvaparku s termální vodou Alpentherme
  • Poprvé a naplno jsme využili výhod Salzburger Land Card:-) Samostatné jízdé u lanovky vychází na 18 E a u lázní na 23 E

Úterý 29.6. – Bike trip

• Vyrazili jsme sami s Jirkou na bike trip
  • Nejdříve jsme jeli 32 km téměr po rovince k lanovce – mapa zde
  • Pak vyjeli lanovkou do 2.000m a zpět do Zell am See. Mapa druhé části zde. Nahoru jsme jeli až poslední lanovkou ve čtyři hodiny. Nahoře nebylo ani živáčka. Byl to nádherný pocit, že do soumraku je minimálně pět hodin a my máme celé hory pro sebe. Sjezdy se střídali s technickými pasážemi. Byl to takový bikerský ráj:-)

Sředa 30.6. Krimmelské vodopády

• Výlet na Krimmelské vodopády
  • Lenka s Jirkou a Hankou jeli na kole. Tam se jede vláčkem (je to úzkokolejka) a zpět na kole. Já jel později autem, potože Davídek byl nějaký přetažený a potřeboval se vyspat.
  • Lenka a ostatní ale nějak špatně odhadli síly, takže jsem pro ně musel jet v půl jedenácté v noci – byli ještě 20 km od Zell am See

Čtvrtek 1.7. Weissee

Alpy 2010

Wissee

• Tentokráte jsme sami s Lenkou a Davídkem vyrazili na Weissee. Lanovkou se vyjede téměr do 2.600 m
  • Lenka s Davídkem nakonec zůstali dole u lanovky na obrovském dětském hřišti a já šel nahoře na tůru. Celkem asi 14 km a do výšky 3.200 m. Nahoře bylo ještě hodně sněhu. Proto byl zajímavý sestup, kdy jsem jel dolu k jezeru asi po kilometr dlouhém sněhovém jazyku
  • Příroda v okolí Weissee je krásná asi nejhezčí co jsem v Rakousku viděl

Pátek 2.7. – soutěska Liechtenstein

• Společně s Hankou jsme jeli do soutěsky Liechtenstein. Sosutěska je krásná, ale všichni jsme byli překvapeni, že je asi jen 350 metrů dlouhá. Stejně tak tvrzení, že je v ní zima i v létě nebyla pravda:-)
  • Pak jsme jeli do Gasteinu na hrad. Ten byl ale zavřený. Proto jsme zvolili alternativní plán jet nejblyžší lanovkou někam nahoru, kde nebude takové vedro a že si tam dáme něco dobrého. Bohužel jsme měli čas jet jen do mezistanice a tam co se týká občerstvení byla jen stavba penzionu jinak absolutně nic
  • V 18.hod jsme měli sraz s Jirkou, že pojedeme do Gross Glockner. U vjezdu je velké dětské hřiště a Wild Park – Davídek se tam vyřádil
  • S Jirkou jsme pak vyrazili na Gross Glockner. Je to skutečně úžasná silnice – jedním slovem nádhera. Byli jsme tam dost večer, tak bylo už jen málo lidí. Všude píší, že silnice je od 21.30 zavřená, ale nebyla to pravda. Na večeři jsme seděli do 23.hod a bez problémů jsme projeli ven

Sobota 3.7. – Zell am See

U jezera Zell am See

• Celý den bylo takové vedro, že jsme den strávili v Zell am See u jezera
  • V ČR byl prodloužený víkend, tak bylo město plné Čechů. Okolo třetí hodiny došlo k zajímavé situaci – všichni Němci a Rakušané byli v hospodách, protože koukali na fotbal, centrum města bylo plné Arabů a u jezera samí Češi – tak 8 z 10
  • Večer jsem vyrazil na rozlučkový bike trip okolo jezera – v závěru jsem si pěkně zamakal, protože jsem nezastavil u chaty, ale pokračoval ve výšlapu dále až kam to šlo. Trasa je zde

Neděle 4.7. – Salzburg

• Ráno jsme se zabalili a vyrazili směr Salzburg. Nejdříve jsme se zastavili ve skanzenu. Jedná se v podstatě o klasický skanzen, ale velké zpestření pro děti je, že přes celý skanzen jezdí vláček zdarma
  • Zbytek dne jsme prochodili po Salzburgu. Velmi hezké město. V něčem podobné Praze, ale je daleko menší.

Pondělí 5.7.  Mnichov

• Přespali jsme v jednom hotelu u Mnichova
  • Mnichov mě ani Lenku příliš nezaujal. Možná to bylo velkým vedrem, které nebylo vhodné pro chození po “památkách”
  • V celém Mnichově bylo velké množství “metrosexuálů”. Říkal jsem si, jak je ten Mnichov bohaté a dekadentní město, že má každý čas se zabývat oblečením do posledního detailu. Až při odjezdu jsem se z jednoho billboardu dozvěděl, že ten den začal výprodej